2017. február 2., csütörtök

szeresd magad mantrák




10 erőteljes önszeretet és önelfogadás és önsegítő mantra
Kivel töltöd a legtöbb idődet? A társaddal a legjobb barátoddal? A munkatársaiddal a gyermekeiddel? Nem, nem velük, hanem saját magaddal. Ezért olyan nagyon fontos a hangsúlya és a tartalma a párbeszédnek amit magaddal folytatsz.
Első példa:  Ha nem sikerül valami akkor nem mindig a legszebb párbeszédet folytatod le magaddal. Mint például, milyen hülye vagyok, azért nem sikerült mert nem vagyok még erre sem képes.  De akár mondhatnád ezt is: Okos vagyok. Legközelebb kitalálom, hogy oldjam meg ügyesebben.
Az első beszélgetés tele van negatív érzelmekkel ami kihat a jövőbeni dolgainkra is. A második meg erősen pozitívan segít, hogy a következő alkalommal jobban menjen, mert az nem az embert definiálja, hanem a  megtörtént eseményt vagyis nem az ember értékét kérdőjelezi meg csak a megtörtént eseményről alkot véleményt. Ez nem mindegy.
Nagyon sok időt töltünk magunkkal és a szavainknak ereje van.
A második példa: Egy szakítás után megfeledkezünk arról, hogy  azért mert annak a másik ember elvárásainak  nem felelünk meg az nem azt jelenti, hogy nem vagyunk értékesek.
Az önszerető mantrák abban segítenek, hogy a fenti mindkét esetben az önszerető mantrákat használhatjuk arra, hogy  a magunkkal folytatott negatív érzelmű beszélgetéseinket lecseréljük rá.
Mi is az a mantra?
Mantra része a Hindu és Buddhista vallásnak. Olyan szavak kifejezések melyeket gyakran ismételnek és gyakran kötik meditációhoz vagy imákhoz és a jogához is..
Minden esetre nagy ereje van, és már biztos te is csináltad csak nem is gondoltál bele. Amikor valamilyen tevékenységet meg kell csinálnod, és már nincs erőd, de nem hagyhatod abba. Például egy versenyen úszol vagy futsz és már nincs sok hátra, de alig bírod, akkor elkezded biztatni magad: mindjárt ott vagyok. Meg tudom csinálni, meg tudom csinálni. Képes vagyok rá. Nem adhatom fel. stb
Na ez az ami a mantra nekem.
Itt vannak az önszerető mantráim:
  • Szeretem magam. Csodálatos, egyedi megismételhetetlen szellem vagyok. Nincs még egy olyan mint én.
  • Szerethető vagyok. Megérdemlem, hogy szeressenek.
  • Megérdemlem a jó dolgokat.
  • Választhatom a pozitív gondolatokat. Felfogtam, hogy a gondolataimnak ereje van és választhatom azokat a gondolatokat amelyek emelnek és pozitívak.
  • Megengedem, hogy a boldogságomat mások is láthassák. A boldogság túlárad rajtam. Használni tudom a boldogságomat arra, hogy mások is boldogok legyenek.
  • Erős vagyok. Szívósabb és bátrabb vagyok mint amilyennek látszom.
  • Azzá válok akivé csak akarok. Minden nap azon dolgozom, hogy azzá az emberré váljak akivé akarok.
  • Az életem tökéletesen halad az útján. Minden akadály okkal van. Bármi ami történik egy nagyobb terv része.
  • Biztos vagyok a döntéseimben. A saját sorsom alkotója vagyok.
  • Szerető emberekkel veszem magam körül. Megválasztom azokat az embereket, akiket beengedek az életembe. Olyan emberekkel veszem magam körül akik szeretnek és elfogadnak engem olyannak amilyen vagyok.

Mantra bármi lehet amivel pozitívan lökdösöd magad előre. Nekem például a mozis-grafikusi-dekoratőr munkám során amikor váratlan megoldhatatlan feladatot kaptam (volt számos kihívás akkoriban) amiről gőzöm sem volt, mert még olyat nem csináltam. Akkor megálltam egy pillanatra és azt mondtam magamnak:
“Ne izgulj, az előző feladat is ilyen volt és eddig még mindig minden szuperül és időben elkészült. Ez is múlt lesz nagyon hamar.”
Szóval te is biztos tele vagy önsegítő mantrákkal, csak eddig nem is gondoltál rájuk ilyen szemmel, mostantól tudatosan is csinálhatod.
Válaszd ki amelyik közel áll hozzád vagy keress magadnak olyat, ami téged tölt és próbáld beilleszteni a saját magaddal zajló beszélgetéseidbe. Remélem találsz olyat ami pozitívvá változtatja a napi nem túl éltető beszélgetéseidet.
Mit gondolsz? Írd meg a véleményedet szívesen olvasom.

Ui: Miután a fenti gondolatokat megírtam rákerestem a neten mit is ír a nagyvilág. Számos guru , joga oldal, theta healing oldal, önsegítő oldalak írnak szép számban a témáról, jóval tájékozottabban és összeszedettebben, mint én. Ha érdekel a téma részletesebben hát keress rá.
mantra, meditáció, önsegítő módszer, stb.

  •   https://hu.wikipedia.org/wiki/Mantra
  •  http://inboundjoga.hu/meditacio/a-mantrak-ereje
  • Ezt ‘véletlenül ‘ találtam nekem tetszett a 4 mantrája  : csillagmag
  • Bagdi Bella is tart affirmációs mentáltréninget ha szükséged van rá:   http://www.bagdibella.hu/images/upload/file/koncertek/affirmacios_mentaltrening.pdf

MI TÖRTÉNIK, HA TUDATOSAN ÉS RENDSZERESEN BEÉPÍTED AZ ÉLETEDBE AZ AFFIRMÁCIÓKAT?
“Az affirmációk, avagy a megerősítő, igenlő állítások minden nap való alkalmazásával megerősíted személyiségedet, átalakítod régi rossz beidegződéseidet, szokásaidat, negatív hiedelmeidet és új önsegítő hiteket teremtesz a segítségükkel.
Átprogramozhatod célzottan a gondolkodásmódodat, rendszeres ismételgetéssel segítenek elérni életcéljaidat, segítenek olyan személyiséggé válni, amilyenné igazából lenni szeretnél.
Leggyorsabban pozitív megerősítések segítségével változtathatod meg az életed.
Azok a kijelentések, melyeket rendszeresen elismételsz magadban, a tudatalattid mélyéig hatolnak, amihez folyton igazodik a gondolkodásmódod is. És az, hogy hogyan érzed magad
a bőrödben, az mindig attól függ, mire gondolsz éppen.”
Oszd meg velem a gondolataidat . . .