2016. február 6., szombat

painting with oil / olajfestés 1

Amerikai festőnő Dreama első online festő tanfolyamán veszek részt, 
ami újra kedvet ad az olajjal való festéshez.




2008-ban már próbálkoztam 2 képpel, aztán 2010-ben is egyszer nekiugrottam Bogár Amálkával.
Nem tetszett, mert büdösnek tartottam és az akkori rohanó határidős életembe nem fért bele az, hogy lassan szárad és macerás.
De az utóbbi időben többször is késztetést éreztem, hogy kipróbáljam újra és megvívjak vele.
Egy ideje csodálója vagyok Dreama Tolle Perry amerikai festőnő festményeinek - elvarázsolnak a színei, a laza stílusa. Annyira olyan mint én, a színvilága ugyanolyan színes és élettel teli, mint az én képeim és nem pepecsel, amit én sem szeretek, nem aprólékos, hanem gyönyörű ecsetvonásokkal festi képeit.
Meg akartam ismerni a technikáját, de olyan messze van Amerika. Az első online tanfolyama indult idén januárban és sikerült rajta részt vennem és igen nagyon élvezem.
Aki eddig az olajfestést a szag miatt nem szerette, hát egyáltalán nem büdös, van szagtalan oldószer sőt narancsillatú is, ez remek. Természetesen az olajfesték, ha művészi minőséget akar az ember, hogy a színek brilliánsak legyenek, az drága, a technika is pazarolja a festéket :(
Az eddigi aquarell és acryl után tényleg kihívás megszokni az új anyagot, túl vagyok a tanfolyam felén és már festettem 7 képet és már élvezem. Nem mondom, hogy egyszerű, de napról napra jobban tetszik, gyakorlás az fontos. Ha olajból is túl leszek több száz képen akkor lehet, hogy már nem fogom visszakívánni az akrilt :)